Algemene voorwaarden
Mazarine is een eenmanszaak met maatschappelijke zetel te Kaaistraat 27, 3580 Beringen.
BTW nummer: BE 0789.434.005
E-mail: info@mazarinebeauty.be
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke behandeling, aanbieding en transactie tussen Mazarine en de klant, tenzij er door de partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken van deze algemene voorwaarden.
Artikel 1. Inspanningen Mazarine
1. De schoonheidsspecialiste, Mazarine, zal de behandelingen naar zo best mogelijk inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van kwaliteitsvolle materialen en producten.
2. Mazarine voert geen behandelingen uit die buiten haar beroepscompetenties vallen.
3. Het schoonheidssalon zal de klant op de hoogte stellen van de aard en de omvang van de behandeling, de te verwachte resultaten en eventuele risico’s van de behandeling.
4. Mazarine is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de klant haar onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt.
5. Mazarine zal de klant zoveel als mogelijk inlichten over de financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
Artikel 2. Verplichtingen van de klant
De klant zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling, tijdig aan Mazarine worden meegedeeld.
Artikel 3. Afspraken
1. De klant dient bij verhindering de afspraak zo spoedig mogelijk te annuleren, maar in ieder geval 24 uur voorafgaandelijk aan de afspraak.
2. Wanneer de klant de afspraak niet of geen 24 uur voor de afspraak annuleert, mag Mazarine het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen als ‘no-show vergoeding’.
3. Wanneer de klant meer dan 15 minuten te laat komt, mag het schoonheidssalon de afspraak annuleren en evenzeer het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de klant in rekening brengen.
4. Er kunnen geen nieuwe afspraken ingepland worden wanneer er nog openstaande betalingen zijn. Gebeurt desgevallend de boeking online, dan heeft Mazarine het recht deze boeking te annuleren tot de openstaande betalingen voldaan zijn.
Artikel 4. Betaling
1. Mazarine vermeldt de prijzen van alle behandelingen en producten zichtbaar op de website en in het salon.
2. Alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De klant dient direct na de behandeling de betaling van de behandeling en de aankoop van eventuele producten contant te voldoen. Onder contante betaling valt ook het overschrijven van het verschuldigde bedrag op de zakelijke rekening van Mazarine op het tijdstip van de aankoop via een erkende vorm van elektronisch betalen.
5. Wanneer een opdrachtgever/klant 15 dagen na factuurdatum zijn factuur nog niet heeft voldaan, is Mazarine gerechtigd om een incassobureau in te schakelen. De extra kosten hieraan verbonden, komen geheel voor rekening van de opdrachtgever/klant.
Artikel 5. Persoonsgegevens en privacy
1. De klant voorziet Mazarine bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan Mazarine aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. Mazarine is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
3. Informatie geldt als vertrouwelijk wanneer dit door de klant is verteld of wanneer zulks voortvloeit uit de aard van de informatie.
4. De geheimhoudingsplicht vervalt indien dit wettelijk vereist is of indien openbaarmaking aan een derde / aan een overheids- of regelgevende instantie verplicht is.
Artikel 6. Aansprakelijkheid
1. Mazarine is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie in verband met lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding, etc.
2. Mazarine is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegebracht naar het schoonheidssalon.
Artikel 7. Beschadiging & diefstal
1. Mazarine heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Dit geldt ook voor schade aan het bedrijfspand en/of de ruimte waar Mazarine is gevestigd.
2. Diefstal wordt steeds door Mazarine gemeld bij de politie.
Artikel 8. Behoorlijk gedrag
De klant dient zich in het schoonheidssalon te gedragen volgens de algemeen aanvaardbare normen. Wanneer de klant ook na meerdere waarschuwingen ongehoord gedrag blijft vertonen, heeft Mazarine het recht om de klant de toegang tot het schoonheidssalon te weigeren.
Artikel 9. Klachten
1. Heeft de klant een klacht over de behandeling of een product, dan dient deze zo spoedig mogelijk, maar minimaal binnen 8 werkdagen na ontdekking, schriftelijk per e-mail en telefonisch gemeld te worden bij het schoonheidssalon.
2. Het schoonheidssalon moet binnen 8 werkdagen een adequaat antwoord geven op de klacht.
3. Komen Mazarine en de klant niet tot een minnelijke oplossing voor de klacht, dan kan de klant de klacht voorleggen aan de wetgever of een bemiddelaar.
Artikel 10. Recht
Elke overeenkomst tussen Mazarine en de klant wordt beheerst door het Belgische recht. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze algemene voorwaarden worden beslecht door een bevoegde Rechtbank in Limburg.